Apariţii în presă

Top 5 economic bacauan

www.ziaruldebacau.ro Aceasta rubrica etaleaza cele mai bune rezultate, cele mai importante actiuni si cele mai mari efecte pe care o societate comerciala, o organizatie sau o institutie, chiar si o personalitate sau alta, le-au obtinut s-au le-au produs pe parcursul unei perioare in judetul Bacau. Facem, saptaminal, de vineri pina joi, o selectie a celor mai importante evenimente economice ori social-politice cu efect asupra dezvoltarii economice a judetului mai ales la vreme de criza economica si financiara. Asadar, pentru aceasta perioada:
1. Universitatea “Vasile Alecsandri” Bacau – Pentru inaugurarea Centrului de excelenta pentru cercetare sI formare professionala in domeniul proiectarii, infiintat printr-o donatie de 18 milioane de doalri din partea companiei Lockheed Martin Oveseas Corporation.
2. Camera de Comert si Industrie Bacau si partenerii – Pentru organizarea regalului de manifestari pe teme medicale Medicalexpo si Conferinta Regionala a Medicilor de Familie 2011.
3. Pro Green Onesti – Pentru cresterea cu 50% a afacerilor dupa un an si jumatate de la semnarea contractului de unic distribuitor in Romania a produselor INCO Veritas, din Polonia.
4. Dedeman Bacau – Pentru parteneriatul cu Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, prin care compania sustine sportul romanesc.
5. Agricola Bacau – Pentru premiul “Cel mai bun produs nou” acordat de revista Piata, la Gala Premiilor Piata 2011. (Petru DONE - 17 noiembrie 2011)


Cel mai mare producator polonez de fertilizanti are unic distribuitor in Romania la Onesti.

www.ziaruldebacau.ro Pasionatii de gradinarit sau proprietarii de vile amplasate in spatii verzi generoase au descoperit, de putin timp, in magazinele specializate, marca de fertilizanti si ingrasaminte Flavorit. Producatorul ei, compania poloneza INCO Veritas, a ajuns in Romania acum un an, dar nu pe oriunde, ci prin Onesti. Aici a batut palma cu firma Pro Green, care a devenit, astfel, unicul distribuitor in tara noastra a igrasamintelor oferite de Chemii Gospodarczej, produse in fabricile din Susz si Gora Kalwaria. Luna trecuta, Pro Green a fost si in standul INCO Veritas de la tirgul Indagra.
Un drum de la Bacau la Onesti te aduce de fiecare data pe la poarta firmei Pro Green, in imediata vecinatate a oborului din Onesti. Daca vii in Onesti cu trenul, din gara treci, vrind-nevrind, pe la usa unui magazin Pro Green, iar daca mai ai treaba si prin Piata Centrala, dai, la un moment dat, in una din hale, tot de un magazin Pro Green. Firma este cunoscuta in Onesti, dar si in judetul Bacau, pentru ofertele sale de imputuri pentru fermele agricole mici si pentru produsele care sustin orice hobby in materie de gradinarit. De mai bine de un an si jumatate Pro Green a ajuns, insa, cu produsele sale, in toata Moldova, dar si pina la Bucuresti sau, peste munti, pina la Mures.
Biologia, ca stiinta, i-a marcat viata
Curtea firmei Pro Green este ea insasi o gradina. Gazon, alei de trandafiri, pomi, aranjamente imobiliare in stil rustic. Administratorul firmei, inginerul agronom Radu-Marian Apostu, a infiintat societatea acum zece ani, pe care a dezvoltat-o pas cu pas. “In pasi mici – spune administratorul. Incet, dar sigur, foarte atent la ce se intimpla pe o piata care s-a dezvoltat foarte mult, dar pe care si concurenta a devenit acerba”. Radu-Marian Apostu are Biologia in singe, tatal sau fiind profesor de biologie la Caiuti, cel care il si vedea preluindu-i meseria. “N-a fost sa fie chiar asa – spune tinarul inginer si om de afaceri. Pe vremea cind am ajuns sa intru la facultate, la biologie se reusea foarte greu. Atunci, am preferat ceva inrudit si am ajuns la agronomie”. Poate si mina destinului, pentru ca seria lor de studenti la Universitatea din Craiova a fost prima care a beneficiat, dupa patru ani, optional, de un an in plus de studii, pe cercetare si invatamint in domeniul semintelor si materialui saditor. “Am avut parte de o interesanta experienta, din primii ani, chiar la serele din Onesti, cele mai mari din judet, pina cind si acestea au avut soarta multor intreprinderi romanesti: au fost desfiintate – spune Radu Apostu. Cam de atunci, insa, am hotarit sa lucrez pe cont propriu.” A inceput, ca persoana fizica autorizata, sa faca servicii DDD (dezinfectie, dezinsectie si deratizare), si-a sporit numarul de clienti, iar in anul 2000 a infiintat o societate cu raspundere limitata, pro Green. Acum aceasta a devenit o veritabila afacere de familie, in care este implicata si sotia sa, director economic.
Si polonezii au marcat destinul firmei
Schimbarea cea mare in viata afacerii familiei Apostu a venit, insa, anul trecut. “Am primit, pe nepusa masa, un mail de la INCO Veritas – povesteste Radu. Ne-au gasit adresa pe pagina de internet progreen.ro. Ei cautau distribuitori pentru Romania. Si eu aveam nevoie de furnizor, dar de mai multa vreme urmaream sa devin distribuitor al produselor unei firme mari. Am inceput chiar colaborari cu Pioneer, Saaten Union, KWS, Aectra-Agrochemicals, Alcedo si cu altii. Astfel, le-am raspuns la mail.” Semnale similare primisera, insa, si altii. Polonezii au venit in Romania, i-au vizitat pe toti si au plecat sa decida cu cine vor lucra. Firma INCO Veritas e prima in Polonia si are talie europeana, cu vreo 2.000 de angajati. In zece zile a dat verdictul: Pro Green a fost aleasa. “Atunci am vazut si preturile lor si am constatat ca sint foarte bune. Eu deja cercetasem piata, pe produse similare, si imi facusem o imagine.” – spune omul de afaceri din Onesti.
Afacerea creste
Nu a fost usor, la inceput, produsele fiind noi pe piata. Dar, polonezii nu au impus limite strinse. “Ei – spune Radu Apostu – au vazut ca si platile noastre vin la timp, iar scadentele sint respectate. Astfel, am trecut de un an si jumatate de colaborare, perioada cu o crestere a vinzarilor de aproape 50%. Unii dintre clientii mei au incercat sa ia direct produse din Polonia, dar ei i-au refuzat, pentru ca au distribuitor in Romania. Ei nu au distributie, oricit ar fi tara sau piata de mare, decit prin distribuitor unic. Cu acordul lor am creat si un site special, florovit.ro.” Colaborarea cu polonezii a schimbat viata firmei onestene. Nu neaparat ca profit, dar ca imagine, ca cifra de afaceri. “Aveam si inainte parteneri, clienti, dar acum cunoastem mult mai multa lume – sustine Radu. Noi am stat trei saptamini numai pentru a face preturile. Nu-i un lucru usor, trebuie sa tii cont de multi factori din piata. Nu ne-am aruncat la adaosuri comerciale mari, ci la o marja suficienta. La noi, un dezavantaj este transportul scump, pe o ruta mai putin batuta de transportatori. De aceea, primim greu marfa, de la emiterea comenzii, dar vrem sa ne extindem si cautam parteneri pentru alte piete, mai ale in Ardeal si in Banat”. - Petre Done - 9 noiembrie 2011

sus